Witold Moszyński - Human Capital Manager, Buisness Consultant, Career Manager, Negotiator

poniedziałek, 3 maja 2010

Wystąpienie Boba Kellehera (USA) podczas XI Kongresu Kadry

Bez wątpienia warto też odnotować wystąpienie na XI Kongresie Kadry Boba Kellehera, światowego, wielokrotnie nagradzanego mówcy, konsultanta w obszarze budowania zaangażowania pracowników i przywództwa, który podróżując po całym świecie doradza i inspiruje różne organizacje i ich liderów.
Jego prelekcja w Warszawie dotyczyła 13 trendów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, z którymi muszą zmierzyć się liderzy dzisiejszych czasów, zwłaszcza w kontekście dzisiejszej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej. 
Bob Kelleher mówiąc o tym jak najlepiej zarządzać kapitałem ludzkim zwracał uwagę m.in. na takie aspekty jak obecne i przyszłe zmiany demograficzne, wpływy globalizacji, różnice pokoleniowe, społeczna odpowiedzialność biznesu, zaangażowanie pracowników będących przedstawicielami różnych pokoleń, innowacje, sieci społeczne.


Bob podkreślał, że:
- "musimy być marketerami [promować nasze firmy - przyp.autora], gdyż pracownicy chcą pracować dla "światowych" firm, a ludzie na ogół cieszą się tym, że mogą być w ważnym miejscu" (Trend 12), 
- "Warto kochać pracowników nawet wtedy kiedy odchodzą" i pamiętać, że media społeczne dają dziś możliwość opowiedzenia setkom, tysiącom ludzi o swoich wrażeniach wynikających z relacji z ex-pracodawcą (Trend 10 - Wykorzystanie mediów społecznych)
- "Greed is not good" (Trend 13) - "im dłużej jestem w biznesie, tym bardziej jestem przekonany, że musimy przeciwdziałać negatywnemu nastawieniu. Smutek nie jest dobrą rzeczą."
- "To od nas zależy to w jaki sposób pracownicy będą mogli odczuć różnicę w przyszłości."
- "Nie można odnosić sukcesów i korzyści nadmiernie wykorzystując środowisko."
- "Byłem osobą, która nie cierpiała matematyki w szkole, dlatego zająłem się ZZL" (Trend 5 - Różnorodność)
- "Dlaczego jestem dziś w Polsce, bo ktoś poszukał w internecie i znalazł mnie, kiedyś nie byłoby to możliwe [...] Córka spytała mnie czemu nie zrobisz tej konferencji przez YouTube, to cię nie będzie nic kosztowało [...] (Trend 7 - Potrzeba innowacji)


By nie odbierać Bobowi Kellehrowi chleba ;-) nie będę przytaczał wszystkich omawianych przez niego trendów ZZL, wątków jego prelekcji, czy też prezentowanych podczas wystapienia bardzo ciekawych myśli i spostrzeżeń.
Więcej można znaleźć m.in. na:
http://employeeengagement.ning.com/profiles/profile/show?id=BobKelleher



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz